LBR i dag

Idag är det avslutning i Landsbygdsrådet inför sommaren. Kommunen bjuder på lunch innan mötet, som hålls vid Kvarkenfisk i Rovögern.

Loading

Styrgruppsmöte

Idag var det styrgruppsmöte inom projektet Med ön som katalysator- del 2. Mötet hölls vid Stadshuset så det blev en dag på fastlandet. Förutom mötet så passade jag på att göra lite ärenden och bunkra bränsle.

Loading

Skärgårdsriksdagen

Planen var att delta vid SRF:s Skärgårdsriksdag i Stockholm den 18 mars. Tyvärr fick resa ställas in då det inte gick att flyga helikopter i land på grund av dimma. Jag fick delta digitalt via utsändning på SRF:s Youtube-kanal. Som utlovat kund jag då skriva minnesanteckningar som kan läsas här.

Loading

SAMS årsmöte

Jag har deltagit i SAMS årsmöte som hölls den 11 mars på restaurang Inspira i Medicon Village, Lund. Jag sitter med i SAMS styrelsen och agerade ordförande vid årsmötet. Dagen inleddes och avslutades med föredrag av personal vid AMM i Lund. Nedan finns material från föredragen.

Loading

Bredskapsprojekt

Genomför ett utredningsprojekt åt SRF med syfte att undersöka hur beredskapen är i våra skärgårdar och längs våra kuster, med fokus på bebodda öar utan fast landförbindelse..

Loading

Nordbimöte

Årets gemensamma styrelsemöte tillsammans hölls som vanligt sent på hösten på Scandic Star i Sollentuna. Planering för Nordbikonferensen och genomgång av projekten samt diskussion om hur vi ska synas bättre samt möte med valberedningen inför årsmötet vid konferensen i mars.. Ett produktivt och intensivt möte med trevlig samvaro också, som vanligt.

Loading

Komunens Landsbygdsdag

Har deltagit i Kommunens landsbygdsdag den 8 oktober. Mötet hölls på Strömbäcks Folkhögskola med närmare 100 deltagare från Kommunen och landsbygden. Ett intressant program och givande diskussioner i pauser och under lunchen. Läs mer

Loading

Ledighet

Nu tar jag några veckor ledigt och ger mig ut på grönbete med teater mm och ett kort besök till Smögen och Hållö.

Loading