Idag är det avslutning i Landsbygdsrådet inför sommaren. Kommunen bjuder på lunch innan mötet, som hålls vid Kvarkenfisk i Rovögern.
![]()
Dator – Miljö – Natur
Beskrivning av aktivitet som skett eller kommer att ske

Idag är det avslutning i Landsbygdsrådet inför sommaren. Kommunen bjuder på lunch innan mötet, som hålls vid Kvarkenfisk i Rovögern.
![]()
Idag deltog jag i workshop om det blivande samhällsrummet på Holmön.
![]()

Idag var det styrgruppsmöte inom projektet Med ön som katalysator- del 2. Mötet hölls vid Stadshuset så det blev en dag på fastlandet. Förutom mötet så passade jag på att göra lite ärenden och bunkra bränsle.
![]()

Planen var att delta vid SRF:s Skärgårdsriksdag i Stockholm den 18 mars. Tyvärr fick resa ställas in då det inte gick att flyga helikopter i land på grund av dimma. Jag fick delta digitalt via utsändning på SRF:s Youtube-kanal. Som utlovat kund jag då skriva minnesanteckningar som kan läsas här.
![]()

Jag har deltagit i SAMS årsmöte som hölls den 11 mars på restaurang Inspira i Medicon Village, Lund. Jag sitter med i SAMS styrelsen och agerade ordförande vid årsmötet. Dagen inleddes och avslutades med föredrag av personal vid AMM i Lund. Nedan finns material från föredragen.
![]()

Genomför ett utredningsprojekt åt SRF med syfte att undersöka hur beredskapen är i våra skärgårdar och längs våra kuster, med fokus på bebodda öar utan fast landförbindelse..
![]()
Årets gemensamma styrelsemöte tillsammans hölls som vanligt sent på hösten på Scandic Star i Sollentuna. Planering för Nordbikonferensen och genomgång av projekten samt diskussion om hur vi ska synas bättre samt möte med valberedningen inför årsmötet vid konferensen i mars.. Ett produktivt och intensivt möte med trevlig samvaro också, som vanligt.
![]()

Helgen 17-19 ortober var det representantskapsmöte med SRF. Mötet hölls på ön Rävsten strax söder om Gräsö. Läs minnnesanteckningar.
![]()

Har deltagit i Kommunens landsbygdsdag den 8 oktober. Mötet hölls på Strömbäcks Folkhögskola med närmare 100 deltagare från Kommunen och landsbygden. Ett intressant program och givande diskussioner i pauser och under lunchen. Läs mer
![]()

Nu tar jag några veckor ledigt och ger mig ut på grönbete med teater mm och ett kort besök till Smögen och Hållö.
![]()